Виховна діяльність
Нормативні документи
Лист МОН України від 16.08.2019 №1/9-523 "Про національно-патріотичне виховання у закладах освіти у 2019-2020 навчальному році"
Лист МОН від 29.01.2019 № 1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. № 2657- VIII»
Лист МОН від 18.05.2018 № 1/11-5480 «Методичні рекомендації щодо формування у дітей та молоді нетерпимого ставлення до насильницьких моделей поведінки, небайдужого ставлення до постраждалих осіб, усвідомлення насильства як порушення прав людини, адресовані усім фахівцям, які працюють з дітьми та молоддю».
Лист МОН від 27.06.2019 № 1/9-414 “Деякі питання щодо створення у 2019/2020 н.р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок”
Програма “Нова Українська Школа” У Поступі До Цінностей
Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України №1243 від 31 жовтня 2011 року «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/ru/v1243736-11
-Концептуальна записка Представництва Дитячого фонду ООН в Україні "Безпечні школи в Україні"
Лист МОН №1/11-5480 від 18.05.2018 «Методичні рекомендації щодо запобігання і протидії насильству».
Закон України "Про запобігання та протидію домашньому насильству"
Державна соціальна програма протидії торгівлі людьми на період до 2020 року
Конвенція ООН про заборону та негайні заходи щодо ліквідації найгірших форм дитячої праці
Конвенція Ради Європи про захист дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства
ЗАКОНИ УКРАЇНИ
.КОНЦЕПЦІЇ
Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді
Концепція формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у дітей та підлітків
Концепція художньо-естетичного виховання учнів у загальноосвітніх навчальних закладах
Концепція сімейного виховання в системі освіти України «Щаслива родина» на 2012-2021 роки
Концепція громадянського виховання особистості в умовах розвитку Української державності
Міністерство освіти і науки України
Наказ
від 04.04.2016 № 361 «Про заходи з виконання плану дій Кабінету Міністрів України на 2016 рік».
від 16.07.2015 № 768 «Про національно-патріотичне виховання в системі освіти».
Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді
Лист МОН України від 28.04.2016 № 1/9-212 «Про відзначення Дня пам’яті та примирення»
Лист МОН України від 24.03.2016 №1/3-148 "Про відзначення 25-ї річниці незалежності України"
Лист МОН України від 11.01.16 № 1/9-5 «Щодо відзначення Дня Соборності України»
Лист МОН України від 17.11.2015 № 1/9-549 «Щодо заходів до Дня пам’яті жертв голодоморів»
Лист МОНУ від 13.07.2017 № 1/9-388 «Про відзначення Міжнародного дня миру»
Система виховної роботи
Становлення української державності, інтерпретація у європейське і світове співтовариство, відмова від тоталітарних методів управління державою і побудова громадянського суспільства передбачають орієнтацію на людину, яка здатна працювати на процес державотворення, на становлення народу України як політичної нації. Стрижнем цієї системи виховання в Україні є національна та патріотична ідеї, спрямовані на вироблення життєвої позиції людини, становлення її як особистості, як громадянина та патріота своєї держави. Виховна робота школи організована у відповідності з вимогами "Закону про освіту", державних концепцій національного, громадянського, патріотичного, превентивного та сімейного виховання
Мета виховної роботи:
формування цілісної особистості, усебічно розвиненої, здатної до критичного мислення; патріота з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами і здатний приймати відповідальні рішення; інноватора, здатного змінювати навколишній світ, розвивати економіку, конкурувати на ринку праці, вчитися впродовж життя
Завдання виховної роботи:
- формування в молодого покоління високої патріотичної свідомості, виховання любові до рідної землі, українського народу, шанобливе ставлення до його культури;
- формування моральної активності особистості, чесності, правдивості, працелюбності, справедливості, гідності, милосердя, толерантності, терпимості до іншого, миролюбності, готовності допомогти іншим, обов’язковості, ввічливості, делікатності, тактовності; вміння працювати з іншими; здатності прощати і просити пробачення;протистояти виявам несправедливості, жорстокості;
- формування усвідомлення природи в житті людини, почуття особистої причетності до збереження природних багатств, відповідальності за них, здатності гармонійно співіснувати з природою; екологічної безпеки, критичної оцінки споживацько-утилітарного ставлення до природи, вміння протистояти негативним проявам;
- виховання особистості, яка має систему елементарних мистецьких знань, адекватно сприймає художні твори, здатна збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва, прагне та вміє здійснювати творчу діяльність у мистецькій сфері;
- виховання усвідомлення дітьми та учнівською молоддю соціальної значущості праці, розвиненої потреби в трудовій активності, формування навичок здорового способу життя;
- формування вміння цінувати себе як носія фізичних, духовних та соціальних сил, вміння протистояти негативним проявам у суспільстві, бути компетентним у питаннях захисту власного здоров’я.
При організації виховної роботи в школі керуємося принципами:
В сучасних умовах лише особистісно-орієнтоване виховання дітей може задовольнити вимоги суспільства. Тому метою виховання є розвиток особистості з високою національною і громадянською свідомістю через систему особистісно-орієнтованої освіти; реалізація концепції збереження фізичного та психічного здоров'я дітей в умовах здійснення навчально-виховного процесу; формування в дітей розуміння особистої ролі в розвитку суспільства через систему учнівського самоврядування. Для досягнення поставленої мети ми спираємось на загальнолюдські цінності, такі як людина, сім'я, Батьківщина, праця, земля, творчість. Кінцевим результатом виховання є формування цілісної особистості, яка має активну творчу й соціальну позицію, високі моральні якості, які постійно вдосконалює, уміє керувати своїм здоров'ям, прагне до знань і має певний достатній життєвий досвід, тобто готова до суспільного життя.
У виховній роботі використовуємо різноманітні прийоми, методи та засоби виховання
Методи виховання:
Засоби виховання:
Прийоми виховання:
довіра;
прохання,
нагорода,
методики колективної і групової діяльності
Завдання виховання:
Формування громадянських і соціальних рис громадянина України:
Виховання свідомого громадянина
Виховання патріотизму
Національна самосвідомість
Розвиток духовної сфери особистості
Готовність відповідати за свої вчинки
Загальна культура
Загальнолюдські норми
Розвиток творчих здібностей дитини, її талантів, обдарувань (варіативна частина, позакласна робота).
Створення умов для саморегуляції дитини та постійної потреби в самовдосконаленні.
Зміст виховної роботи:
Виховання учнів на засадах гуманістичної загальнолюдської моралі.
Формування національної самосвідомості.
Опора на принцип гуманізму в спілкуванні дитина-дитина, дитина-вчитель, дитина-батьки.
Застосування діагностики ефективності виховного процесу.
Орієнтація на індивідуальні програми розвитку особистості учня.
Захист прав і свобод дитини.
Включення в соціально-культурну творчість.
Розвиток високого рівня мовної культури.
Для досягнення результату будуємо виховну роботу за такими напрямкам